Dag 9: Praktijkbezoeken - Reisverslag uit Hannöver, Duitsland van Florian R - WaarBenJij.nu Dag 9: Praktijkbezoeken - Reisverslag uit Hannöver, Duitsland van Florian R - WaarBenJij.nu

Dag 9: Praktijkbezoeken

Door: Florian

Blijf op de hoogte en volg Florian

17 Maart 2009 | Duitsland, Hannöver

Dag 9 alweer, de helft van de week. Het gaat als je er goed bij stil staat best snel voorbij. Deze morgen stond ik eerder op. Ik had gisteren te horen gekregen dat ze niet kunnen garanderen dat er geen noten in aanraking zijn gekomen met de lunch. Dus maak ik nu thuis mn eigen lunch klaar en eet die op op school. s'Morgens vroeg bezocht ik de lokale bakker. En zowaar moest ik in een rij staan van ongeveer 5 mensen. Om 7 uur 's Morgens zelfs! Dat deed niet te onder aan de heerlijkheid van de broodjes. Na een aantal minuten was ik al weer terug in de hotelkamer. Roos had al het ontbijt klaargezet dus kon ik meteen aanschuiven. Om kwart voor acht gingen we met de busjes naar de Praktijkschool (LLB) Na de uitleg wat ons deze dag te wachten stond gingen we praktijk bedrijven (bloemenzaken) bezoeken. Vrijdag is de laatste dag dat we bedrijven gaan bezoeken van de mensen die nog geen bedrijf hebben toegewezen (Dat zijn: Roos, Ik, Joey en Nikki). Als eerste gingen we naar de echte school van de leerlingen waarmee wij in uitwisseling gaan. De school waar altijd met ze in contact komen is meer een praktijk school. De echte school was redelijk te vergelijken met onze school (qua opleidingen dan). We bezochten de praktijkles en zagen wat voor bloemwerk er gemaakt werd. Er zat een meisje bij in Nederland gewoond had en daar vertelde ze kort over. De gingen door met de rondleiding en toen was het altweer tijd voor het Frustuck! Een gezond-belegd broodje. Met een cola, sinas, of appelsap drankje. Na het frustuck gingen we kijken bij de kassen en kregen we een rondleiding buiten. Ook bezochten we de oude lokalen en grond waar eerst les werd gegeven. We vervolgde onze rondtocht en kwamen bij verschillende bedrijven. Smiddags na de lunch die bestond uit: rijst, met vis, zeewier en groente gingen we naar de Stadskwekerij Hannover. Erg leuk om te zien en we kregen een korte uitleg. Na de stads kwekerij bezochten we nog enkele bedrijven. En toen gebeurde het, Joey wilde instappen en legte zijn hand tegen de opening van de deur. De deur werd had dichtgetrokken en Joey zijn hand zat klem tussen de deur en het busje. Er volgde een luide brul en al snel was het gevolg te zien. Een aantal leerlingen en begeleiding gingen mee de laatste bloemenwinkel in om pleisters te halen. Nog geschrokken van het voorval vertrokken we naar het Pelikan Viertel. Voor dat er gekookt werd gingen Stacey, Ik, Nikki en Anique nog even naar het voetbalveld hier in de buurt voor wat beweging. Hierna ging iedereen koken. Roos en Ik aten gebakken kip met gebakken groenten en stokbrood met kruidenboter. Morgen hele dag aan het Project werken!

Groeten Floor!

  • 18 Maart 2009 - 06:56

    Oma Kruik:

    Hallo lieve Flo
    Hier ben ik weer op honk.Je hebt het nog steeds erg leuk. Wat zielig voor Joey z'n hand,komt goed.
    gr.v.Frans,was bij me in de zon op balkon.Top
    liefs...Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Florian

Florian ookwel Floor of Flo, 18 jaar. Opleiding: Bloem & Design te Alkmaar Niveau 4 (naar 3e leerjaar) Passies: Fotografie, ontwerpen, interieur,bloemen en planten, tekenen, wandelen. Be Inspired, Be Creative

Actief sinds 03 Maart 2009
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 19693

Voorgaande reizen:

03 Mei 2009 - 15 Mei 2009

Zes weken Antwerpen bij Flor Artes

08 Maart 2009 - 28 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: