Dag 10: Project - Reisverslag uit Hannöver, Duitsland van Florian R - WaarBenJij.nu Dag 10: Project - Reisverslag uit Hannöver, Duitsland van Florian R - WaarBenJij.nu

Dag 10: Project

Door: Florian

Blijf op de hoogte en volg Florian

19 Maart 2009 | Duitsland, Hannöver

De ochtend begint zoals vele ochtenden hier beginnen. Vroeg! Na het ontbijt vertrokken we naar school. Hier zouden we verder gaan werken aan onze projecten. Direct op school aangekomen begonnen we er mee. Er moest nogal het een en ander gebeuren. Wij gingen verder met de flessen schilderen. Nog een aantal doppen moesten gedaan worden. Niet alleen dat. Ook moesten de gaten geboord worden in de boven en onderkant van de flessen. En er moest gelakt worden. Het was nog maar afwachten of de witte Acryl lak ook daadwerkelijke transperant opdroogte. Anders hadden we een probleem. Dit was niet het geval dus alles kon gelakt worden. Het was tijd voor het frustuck! Na het frustuck gingen we weer verder. Het vlotte al een beetje. We konden tegen de middag beginnen met het boren van de flessen. Eerst boorde we een klein gaatje met een kleine boor. Vervolgens een groter gaatje met een andere boor. Het ging best wel goed. Er moesten alleen veel flessen gebeuren. We gingen eerst boven nog even opmeten hoeveel lengtes van het touw we nodig hadden. Hieruit opmakend hadden we genoeg touw! Gelukkig! We gingen de flessen eraan rijgen. Aan de lange touwen kwamen 4 flessen en aan de korte touwen 3. Het rijgen ging niet gemakkelijk. We moesten een dikke ijzerdraad aan het touw vastmaken en deze zo door de fles trekken. Toen alle flessen gedaan waren was het Lunchtime. We gingen naar boven en er stond een groentesoep met kaasbolletje voor mijn meedeleerlingen klaar en als toetje choclademouse met een vanille-topping en een koekrietje. Ik at een broodje gezond van de bakker. Na de lunch gingen we nog de laate flessen doen en tegen 2 uur mochten we de gaten in de muur boren. Hier hadden we een klusjesman voor. Met een mix van Duits en Engels kwamen we eruit. Alles vastmaken aan de haken en afwerken met bloemen was het leukste werk. Het resultaat was heel gaaf geworden. Zowel de muur als het plafond.De Finishing-touch doen we vrijdag!. Ik zal alvast een foto uploaden van het tot nu toe behaalde resultaat. Tegen 5 uur gingen we naar het Pelikan Viertel. Deze avond kookte ik: Spätselen (eiernoodles) met een tomatensaus met verse courgette, paprika, tomaat en bosui. Erg lekker en het vulde goed. Savonds om 9 uur kwamen we samen met de hele groep beneden in de Lounge. Samantha had ons iets te vertellen: Samantha heeft al 3 jaar lang last van erge pijn in haar rug. Zoals zei vertelde: Haar hoofd wilde verder maar haar lichaam red het niet meer. Ze zou de volgende ochtend met de trein naar huis vertrekken. Een keuze die ze zelf nam met natuurlijk bijkomende gevolgen. De groep vond het erg jammer. We missen dan toch een persoon in een hechte groep. We gingen allemaal vroeg slapen want morgen vroeg op!

Groetjes Floor

• 23 Maart 2009 - 19:28

Marjon:

Ziet er gaaf uit! Mijn complimenten!