Dag 16: Stage dag 2 - Reisverslag uit Hannöver, Duitsland van Florian R - WaarBenJij.nu Dag 16: Stage dag 2 - Reisverslag uit Hannöver, Duitsland van Florian R - WaarBenJij.nu

Dag 16: Stage dag 2

Door: Florian

Blijf op de hoogte en volg Florian

24 Maart 2009 | Duitsland, Hannöver

(nog even over gisteren avond)

We hadden met de hele groep beneden afgesproken (ook met de begeleiding) om de eerste stage dag te bespreken, iedereen heeft natuurlijk zijn of haar eigen verhaal en de eigen beleving.

Vanmorgen moesten we weer vroeg op. Dag 2 van de stage zou gaan beginnen. Spannend. We waren op tijd. Het was wel erg koud buiten, dat was wat minder. Aangekomen bij Schulz Blumen begonnen we met de buitenpresentatie. Die was al snel klaar en we gingen de "vers" binnen gekomen bloemen schoonmaken en op waterzetten, Op dat moment komen Ans en Jans de bloemenwinkel binnengestapt en we beginnen een conversatie. Jans vlotte meteen een gezellig gesprek met onze collega Ollie. Nadat ze weg waren en wij klaar met de bloemen gingen we frustucken bij de lokale bakker. Cappuchino en een gebakje, heerlijk! Even warm worden en genieten van de versnapering. Na de frutuck gingen we een Straus maken (boeket) Ze hebben een hele aparte manier van een boeket maken. Er worden zelfs hele primula plantjes op draad ingedaan. Ook wordt er gewerkt met veel zijden materiaal in combinatie met echt materiaal. Het hele boeket wordt opgelukt met vlinders, eieren, veertjes, bloemetjes, worteltjes, haasjes, konijntjes en kippetjes die eraan geplakt worden met heetlijm. Roos en Ik mochten en een boeket maken en plakte erop los. Daarna mochten we kransen maken. Erg leuk om te doen, Paaskransen wel te verstaan. De krans was ingekocht bij de groothandel. Hij hoefte nog alleen maar aangekleed te worden met o.a. de decoratie die ook in de boeketten verwerkt werden. Ook op de krans wordt gewerkt met echt materiaal zoals bolletjes met tulpen of narcisjes. Rond 2 uur waren we klaar en mochten of een boeket of een krans meenemen, Het werd de krans wegens de houdbaarheid. Een leuke dag en het ging redelijk snel voorbij. Het weer was zonnig en af en toe een sneeuwbuitje! Vanavond weer om 8 uur verzamelen en verhalen uitwisselen.

Groeten, Florian