Dag 15: Stagedag 1! - Reisverslag uit Hannöver, Duitsland van Florian R - WaarBenJij.nu Dag 15: Stagedag 1! - Reisverslag uit Hannöver, Duitsland van Florian R - WaarBenJij.nu

Dag 15: Stagedag 1!

Door: Florian

Blijf op de hoogte en volg Florian

23 Maart 2009 | Duitsland, Hannöver

Beste Allemaal!

Vandaag eerste stage dag! Spannend! We stonden om half 7 op want we moesten alweer om 8 uur beginnen. Geen uitslapen dus! Het weer was slecht. Veel slechter dan afgelopen dagen. Om 10 over zeven stapten Roos en Ik de deur uit. Op naar de bus. Daar aangekomen bleek er geen 137 te bestaan. Wat deden we fout? We draaiden de kaart een beetje om en Violá! We waren de verkeerde kant op gegaan. Gelukkig niet te laat aangekomen op het stage adres. De winkel is klein, vol en erg bont! (veel kleuren). De bloemenstal is magertjes. We hebben eerst geholpen met de buiten presentatie. Wij waren zo klaar maar zij perfectioneerde het, en nam er 2 uur voor. Toen was het tijd voor frustuck. Heerlijk naar de bakker ernaast gegaan en daar een broodje gezond met grote cup cappuchino en een Amerikaner (eierkoek met glazee) Genuttigd! Erg lekker en even warm kunnen worden. Na het frustuck gingen we potjes opmaken op de duitse manier. Plantje erin en volstouwen met allemaal freubeltjes Paas-style! Heel heftig. Na 14 potjes waren we klaar, erg snel vond de eigenaresse. Maar zo zijn wij dat nou eenmaal gewent. Een beetje gepraat en de bloemenstal ververst en toen was het half 2 en mochten we alweer naar huis. De taal barriére is nog beetje lastig aangezien niemand engels spreekt. Dus je wordt wel gedwongen duits te praten. Morgen gaan we paaskransen binden en hollandse boeketten maken. De weg terug was makkelijker, nog even naar de drogist en supermarkt geweest en vanavond heerlijk Zalm eten.

Morgen dag 2, Kijken hoe dat zal verlopen!

Groeten Florian

• 23 Maart 2009 - 19:20

Marjon:

Hey Florian en natuurlijk de rest van de klas...

Wat een enthousiast verhaal over je eerste stagedag!
    Heeft iedereen het zo naar zijn/haar zin?
    Ben echt heel benieuwd naar jullie avonturen, ben al weer helemaal bijgepraat door Aafke en Nadia vandaag tijdens de thee.
    Zij hebben in ieder geval een hele leuke week gehad!
    Nog een paar nachtjes en dat zit het er al weer op voor jullie...

Ik ga nu nog even genieten van je andere verhalen en je mooie foto's en dan surf ik nog even langs Stacey haar blog op Hyves!

Hou je nog even taai de laatste dagen en pas goed op elkaar.
    En natuurlijk de groetjes aan Ans en Jans!

Liefs, Marjon

• 24 Maart 2009 - 09:13

Tanno:

Hallo Florian,
    Wat een leuk verslag. Jammer dat er geen foto's bij zitten van de gepimpte winkel.
    We komen zondag op je verjaring, tot dan.
    T&P

• 24 Maart 2009 - 12:05

Karin Bekema:

Ik ben weer helemaal op de hoogte na het lezen van je dagboek.
    Ook wordt er op school tijdens de theepauze over jullie activiteiten verteld. en valt me regelmatig op dat jullie geroemd worden om de leuke club die jullie samen zijn en samen maken.Dat doet me goed.
    geweldig leuke creatie hebben jullie gemaakt met die gekleurde flessen.
    de winkel ervaringen hoor ik graag nog van iedereen.Ik hoorde al dat Stacey al aan het kijken is voor haar stage volgend jaar!! super.
    geniet nog van de laatste dagen in Hanover en zie jullie weer op school. groeten aan je kamergenoot en iedereen. Karin
    Florian, alvast de felicitaties voor je verjaardag zondag.