Dag 4 en 5 - Reisverslag uit Hannöver, Duitsland van Florian R - WaarBenJij.nu Dag 4 en 5 - Reisverslag uit Hannöver, Duitsland van Florian R - WaarBenJij.nu

Dag 4 en 5

Door: Florian

Blijf op de hoogte en volg Florian

13 Maart 2009 | Duitsland, Hannöver

Hallo allemaal!

Even twee dagen samen, er is niet veel bijzonders gebeurd afgelopen 2 dagen. Ontbijt bleef het zelfde gewoon gezellig op de kamer. Dag 4 hadden Roos en ik niet zo op de tijd gelet waardoor we te laat in het busje zaten en iedereen er al was. Op de praktijkschool zijn we verder gegaan met de project. We zijn met zijn allen naar de Grossmarkt geweest om inkopen te doen. Ons groepje had er niets te zoeken want wij moesten naar de bouwmarkt. Toen we klaar waren bij de Grossmarkt gingen we naar de Bouwmarkt (de OBI) Heel groot met voor de bouwmarkt een kraam waar je een halve meter braadworst kon kopen. We zochten naar de haken die we nodig hadden en het touw. Toen we gingen afrekenen bleek dat 32 haken en 60 meter dun touw 50 euro kosten. Maar we hebben het toch gekocht. Meer groepjes hadden het moeilijk met de kosten in bedwang te houden. Het groepje van Joey had door een communicatiefout hout laten zagen, en toen het gezaagt was bleek het 80 euro te kosten. Terwijl het budget voor het hele project 60 euro per groepje was. Maar met overleg tussen de bouwmarkt medewerker en Corina was het uiteindelijk mogelijk het terug te draaien en koste het andere hout 19 euro! Beter dus! Een aantal van ons (3 van mijn groepje) gingen met de Duitse leerlingen naar een stageplaats kijken. Dus ik voegde me maar bij een ander groepje omdat wij al alles gevonden hadden wat we nodig hadden. Rond een uur of 5 waren we klaar.'s Avonds hebben we nog een heel leuk spel gespeeld op de kamer van Carolien en Samantha: HET ENIGE ECHTE LAMA SPEL. Heel veel gelachen en we zijn door gegaan tot een uur of 10! Dag 5 verliep vlot. We gingen weer verder met het project en het verliep allemaal lekker vlot, we kregen van Corina plastic flessen en met onze eigen kwamen we rond de 40 flessen, die moesten natuurlijk beschilderd worden. We hadden verf gekocht en het ging goed. Ik maakte de bloemen waarvan Sandra (Duitse leerling) mij had uitgelegt hoe het moest. Ik was verder de enige die ze kon maken dus het was een hoop werk, s' middags gingen we ook nog in kleine groepjes naar de bouwmarkt of naar de euroshopper om de laatste atributen aan te schaffen. Wij misten bijvoorbeeld nog pluggen voor in de muur. De lunch bestond vandaag uit nassi, veel mensen vonden het niet zo lekker, het scheen een beetje naar zeepsop te smaken. Wat uiteindelijk die smaak gaf zijn we nog niet achter, ik vond het iederegeval lekker. Als toetje kregen we vandaag een soort Cheese Cake, met noten erin, voor mij was een yoghurt met fruit als vervangen wegens mijn noten allergie. Gisteren aten we overigens een 2 kleuren pasta met een kiprolletje met pesto. Ook deze was niet voor mij weggelegt dus kreeg gewoon de pasta met saus. Erg lekker!. En het toetje was appeltaart met noten. Ook niet iets voor mij, achja! Om 3 uur vandaag kregen we weer taart om te vieren dat het weekend was. En we besproken met zijn allen de plannen voor het weekend en volgende week. Roos en ik gaan nu lekker kip bakken dus ik stop met mijn verhaal.

Groeten Floor, morgen lekker uitslapen! WEEKEND

  • 13 Maart 2009 - 21:29

    Ans Koster:

    Ben erg benieuwd naar het resultaat van jullie werk. Zijn de materialen die jullie gebruiken erg veel anders dan in Nederland? En hoe gaat de communicatie in het Duits? Of verstaan ze allemaal Nederlands?
    Groeten aan iedereen van Ans Koster

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Florian

Florian ookwel Floor of Flo, 18 jaar. Opleiding: Bloem & Design te Alkmaar Niveau 4 (naar 3e leerjaar) Passies: Fotografie, ontwerpen, interieur,bloemen en planten, tekenen, wandelen. Be Inspired, Be Creative

Actief sinds 03 Maart 2009
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 19696

Voorgaande reizen:

03 Mei 2009 - 15 Mei 2009

Zes weken Antwerpen bij Flor Artes

08 Maart 2009 - 28 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: