Eerste echt dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Florian R - WaarBenJij.nu Eerste echt dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Florian R - WaarBenJij.nu

Eerste echt dag

Door: Florian

Blijf op de hoogte en volg Florian

09 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!

De morgen begon vroeg. Zelf werd ik om half 7 wakker, de meeste wekkers gingen af om 7 uur. Douchen en aankleden en klaarmaken voor het ontbijt. Beneden in de "lounge" stond het lopend-buffet (ontbijt) klaar. Diverse broodjes, vleeswaren, soorten kaas, yoghurt, cornflakes, donuts en nog veel meer stonden voor ons klaar. Iedereen zocht een plekje rond een tafel. We zaten met verschillende kamers aan een tafel. Even lekker wakker worden onder het genot van een kopje koffie of thee en lekker ontbijten. Om kwart voor acht moesten we klaarstaan om met de busjes naar de lokatie van de dag te gaan. Jassen werden aangetrokken en we stapten in de busjes. Een kleine 15 tot 20 minuten waren we onderweg. We kwamen op een weg waar het redelijk druk was. Op de bestemming aangekomen werden we onthaald door Irmhild. Ze begeleide ons naar de klas. Een paar seconde later kwamen ook haar leerlingen binnen. Zes Duitse studentes. De leeftijd varieerde van 18 tot 24 jaar. Het programme werd doorgenomen en we kregen een duidelijkere uitleg dan de dag ervoor wat we allemaal gaan ondernemen de komende weken. Vervolgens om 10 uur gingen we voor de 2e keer ontbijten maar dan op die school. Er stonden allemaal belegde broodjes klaar met een gezond blaadje Hollandse sla en dan met kaas of vlees. Voor het ontbijt kregen we ook nog een rondleiding om het gebouw te verkennen. Een groot gebouw, voornamelijk witte muren maar er zaten ook kleur elementen in. Bijvoorbeeld een groene wand of een wand met gele strepen. De broodjes smaakten goed. Na het 2e ontbijt moesten we op blaadjes schrijven wat onze verwachtingen zijn en wat we nog wilde leren. Deze werden door Irmhild op een bord gehangen en voorgelezen aan ons. Op veel briefjes stond "contact/vrienden maken" en "duitse taal leren". Er werd uitgelegd dat voor vandaag op het programma een soort speurtocht stond door Hannover. We kregen allemaal een opgave vel die we moesten invullen. De groepjes bestonden uit 3 nederlandse studenten en 1 of 2 Duitse studentes. Om 12 uur gingen we lunchen. De lunch bestond uit een warme maaltijd: Kippe-poot, speziebonen en gebakken aardappelen in schil. Als soort toetje was er warme appel-moes-schijfjes met slagroom. Na de lunch gingen we met de groepjes Hannover in. Bepakt en bezakt en bewapend met een grote groen-witte Clusius College paraplu trokken we er op uit. Buiten was het fris en stond een strenge wind. De stad Hannover is mooi. Veel hoge gebouwen viel ons op. Af en toe brak het zonnetje door en was de temperatuur aangenaam. De Duitse studentes wezen ons de weg door Hannover. We kwamen langs bijzondere kerken en gebouwen. (Zie foto's). Ook zijn we enkele Duitse bloemenzaken tegengekomen. Het is al snel te zien wat voor verschillen er zijn tussen de Nederlandse bloemenzaken ten op zichte van de Duitse. Hier is alles toch wel een stuk duurder. Terug kwamen we een 2 andere groepen tegen en besloten met zijn allen met de U-bahn (metro) terug te gaan naar de school. Dit mede omdat Marjon wegens haar knie het niet langer volhield om nog terug te lopen. Op de school gingen we verder nog even op het internet met de studentes om bezienswaardigheden uit te zoeken die we kunnen bezoeken. Ook hebben we ze kennis laten maken met onze vrije-tijds-verdrijving: Hyves. Al snapte sommige er maar weinig van. Rond 5 uur gingen we met de busjes terug. Een korte rit terug. Iedereen ging nog even de supermarkt in eten halen voor het avondeten. Met volgeladen tassen liep iedereen terug naar het Pelikan Viertel. Iedereen ging met zijn eigen kamergenoten eten. Ons avondeten bestond uit een overheerlijke tostie, dit was mogelijk omdat Roos haar eigen tostie-appartaat had meegenomen van thuis (handig!). Na het eten even alles afwassen en opruimen en een film kijken bij andere leerlingen op de kamer. Nu zit bijna iedereen weer beneden contact te maken met thuis.
Alles bij elkaar een hele goede en gezellige dag!

(Ik zag al enkele berichten op vorige berichten, ik probeer alles te beantwoorden!)

Groeten vanuit Hannover Pelikan Viertel:

Floor

• 09 Maart 2009 - 18:48

Shann.:

klinkt stoer zeg! :)

• 10 Maart 2009 - 10:00

Ans Koster:

Wat gezellig om jullie zo te kunnen volgen! Onzettend goed plan, Florian. Mooi dat de reis en ontvangst goed verlopen is. Viel Spass und tschussie!

• 10 Maart 2009 - 11:34

Caroline Galavazi:

Hoi lieve Florian,begrijp dat je het al behoorlijk naar je zin hebt!Ik volg graag alle verhalen,tot gauw,kus Car.

• 10 Maart 2009 - 14:53

Oma Hansje:

wat ontzettend leuk om
    dit allemaal te volgen
    wat je aan het doen bent.
    Heel spannend allemal.
    Liefs Oma.