Aangekomen dag 1 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Florian R - WaarBenJij.nu Aangekomen dag 1 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Florian R - WaarBenJij.nu

Aangekomen dag 1

Door: Florian

Blijf op de hoogte en volg Florian

08 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!

Rond een uur of 10 over 10 vertrokken we vanaf school met 2 busjes naar Hannover. Ik zat in het "niet rokers" busje onder leiding van Marjon (onze chaffeur). Het zonnetje scheen onderweg een groot deel van de tijd. De andere tijd was het erg bewolkt. De reis met het busje ging vlot. We hebben niet in de fille gestaan. Erg veel gelachen in het busje. Het was vermoeiend. En dat was te zien aan mensen die in het busje gingen slapen. Anderen zaten wat te lezen en weer anderen waren gewoon lekker van het uitzicht aan het genieten. Veel grote heuvels en landelijke huisjes tussen heldergroene weilanden. Het water van het busje voor ons spatte op tegen de voorruit van ons busje, zo leek het alsof het regende. Rond een uur of half 4 kwamen we aan bij onze bestemming! Hannover, het Pelikan Viertel. Een mooi oud gebouw. Op de site stond dat het een oude fabriek was. Totaal gerestaureerd. De binnenkant was luxe een beetje een lounge sfeer hing er. We deelden de kamers in en ik ging met Roos op kamer 241. De kamers waren ruim. Een beetje van IKEA en een beetje van Lokaal Duits Design. Fris maar toch modern. De koffers en tassen werden uitgeruimd en de kasten waren al snel vol. Ook het grote voorraad eten kreeg een plekje in de keukenkastjes. De laptops werden opgestart, en wat bleek je moest op de kamers betalen voor het internet. Even beneden gevraagt en je kon beneden gratis internetten. Om half 5 kwam iedereen beneden samen om te bespreken. Een deel van de groep ging buiten de buurt verkennen en een deel bleef lekker op de kamer een beetje uitrusten van de tocht. Ik ging mee rondlopen. De buurt was erg rustig, we liepen richting het voetbalveld om te kijken wat de sportmogelijkheden zijn. Dat gezien liepen we terug naar de winkels waar we met de auto langskwamen om te kijken of we nog ergens konden eten. En we vonden een pizzaria. Rond 6 uur zou onze Duitse-Nederlands-sprekende begeleidster komen. Dus zorgte dat we rond die tijd terug waren. Iets te laat kwam ze aan, en vertelde wat ons deze dagen te wachten stond. Het blijkt dat we 7 euro per dag krijgen voor het ontbijt en het avondeten. Smiddags eten we een warme maaltijd op school. We rammelden van de honger en liepen na het gesprek met Ihrmhild (onze begeleidster) hadden gehad naar de Pizzaria van eerder de avond. Er was geen tafel voor 14 personen dus we inproviceerden 2 grote tafels. De sfeer was goed. Iedereen bestelde wat diegene lekker vond om te eten. Ik at een Pizza Vegatale (met Artesjok, Paprika en olijven). Erg lekker. Nadat we heerlijk gegeten hadden liepen we terug naar het Pelikan Viertel. Momenteel zit iedereen op de laptop met of zonder webcam te praten of te skypen met het thuisfront, en de verhalen van vandaag vertellen tegen de familie. Morgen vroeg op. Om 8 uur in de ochtend worden we verwacht op de school waar we les gaan krijgen, ontbijt staat klaar om half 7. Vroeg opstaan dus!

Groeten Floor!

• 09 Maart 2009 - 13:01

Stef Smit:

Wat leuk, Ik zal jullie activiteiten volgen. Alles goed gegaan met de reis. Hoe is het op de Duitse school. Genieten jullie vooral. Doe iedereen de hartelijke groeten. Nogmaals veel plezier

groeten Stef Smit

• 09 Maart 2009 - 13:38

Menno:

hoi Florian

Leuk om te lezen dat het jou/ jullie goed gaat. Geniet ervan, zal regelmatig even proberen te kijken, groeten aan jullie allen.
    Doe je wel voorzichtig met Marjon en Gerard :)