Dag 3 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Florian R - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Florian R - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Florian

Blijf op de hoogte en volg Florian

07 Mei 2009 | België, Antwerpen

De wekker ging weer om half 9, ik stond rustig op want ik had gisteren gemerkt dat ik me nergens voor hoef te haasten. Mijn broertje werd ook al wakker en we ruimden samen het grote luchtbed op. Het luchtbed neemt echt een hele kamer in beslag. We klede ons aan en gingen samen ontbijten in mijn kamer. Na het ontbijt ruimden we nog een beetje op en het was alweer tijd om mijn fiets te pakken. Mijn ouders zouden Maxim ophalen maar die stonden nog ergens in de fille dus mijn broertje liep even met mij mee. Tien over half 10 kwamen mijn ouders en ik kon op de fiets naar mn stage. Spullen boven netjes opgeborgen en we konden beginnen met de planten buiten te zetten. De buitenpresentatie bestaat uit 3 verijdbare ijzeren tafels met planten erop. 2 grote staande tafels met kleine potjes, en voor de rest grote en kleine zware potten met bloeiende en niet bloeiende planten erin. Hierna gingen ik en Inus samen de etalage opfrissen, het is bijna moederdag dus het is een Moederdagetalage. Deze bestaat uit heel veel kleine (antiek ogende) vaasjes waarvan ongeveer driekwart gevuld is met water en daar heel veel verschillende witte en roze bloemen erin. Erachter staan nog 3 schermen met beetje vintage fotos van vrouwen erop. Inus begon met schoonmaken ervan. Want ik ging deze morgen met Els mee een bestelling bezorgen bij een vrouw. Hier moesten de bakken bezorgd worden met Hedera die we gisteren gemaakt hadden. Verder zat bij de bestelling nog een grote orchidee en een buitenpot met spaanse margrieten en een grote varen voor binnen. We kwamen eraan het het bleek al snel over een herenhuis te gaan. We werden binnen gelaten door de eigenares van de woning, een wat oudere vrouw. Het huis was van de binnenkant fantastisch. Veel antiek. Een wit marmeren trap bij binnenkomst. Grote zwarte shutters voor de ramen over de gehele lengte. Overal op de tafels koraal, schildpadschilden, tanden en hoorns van dieren in verschillende grotes op voeten op dresoirs. Ronde tafels gedecoreerd met stapels boeken rondom. De varen moest naar boven en ik liep met mevrouw over de witte trap met donkere gestoffeerde stof met witte leuningen naar boven. Boven was haar slaapkamer, hier stond een bed waar je U tegen zegt, volledig opgemaakt met een dik zwart kleed met zwarte kussens van groot naar klein opgemaakt. Zoiets zie je alleen maar in Cribs op MTV. Toen was de achtertuin aan de beurt. Een geheel aangelegde tuin met zwart marmeren tegels van 1 bij 1 een groten teak tafel met zwarte parasol en enkele romeinse beelden. Overal waar je door het huis liep ging de ingebouwde verlichting automatisch aan en uit. Buiten moesten de bakken op de grote betonnen vensterbanken gezet worden. Dit was nog een hele klus omdat de bakken veel wogen. Maar uiteindelijk was het een schitterend resultaat. Na deze bestelling ging ik de etalage afmaken. Tijdens dat ik dit aan het doen was werden er door mensen vaasjes uit de etalage verkocht. Dit waarschijnlijk omdat je er in bezig bent en mensen dan nieuwschieriger worden. Toen de etalage af was zijn we de winkel een beetje gaan opruimen en nog enkele overige kamerplanten in potjes gaan doen. Toen moest het blad nog schoongemaakt worden voor in de winkel. Het was alweer tijd om in te stallen. Dit deed ik samen met Els. Even buiten aanvegen en de 2e stage dag zat erop. Mijn stage dagen zijn van iets voor 10 tot half 7. Savonds ging ik weer uit eten met mijn ouders, mijn broertje was alweer met de trein naar huis. S'avonds heb ik nog kennis gemaakt met 2 studenten die ook een appartementje boven hebben, Laurie (zingt op het conservatorium) en Reinoud (doet motervoertuigtechniek). Nog 1 niet ontmoet maar dat komt nog wel. Savonds lekker douchen en vroeg naar bed.

Groetjes Floor

  • 09 Mei 2009 - 15:10

    Oma Roozen:

    Hallo lieve Florian.
    Bedankt voor je SMS.Je hebt het weer helemaal voor elkaar. Wat fijn dat je zo'n plezier hebt van mijn vouwfiets.
    Lekkere fiets hè?Ik doe hem soms achterin mijn auto en maak een tochtje uit de buurt.
    Volgende week ben ik in Drenthe bij mijn broer en die week daarna ga ik met mijn zussen naar het Oosten van het land.
    Ik mail dus niet meer, maar SMS. wel regelmatig.Neem geen laptop mee.Pas goed op jezelf.Liefs...Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Florian

Florian ookwel Floor of Flo, 18 jaar. Opleiding: Bloem & Design te Alkmaar Niveau 4 (naar 3e leerjaar) Passies: Fotografie, ontwerpen, interieur,bloemen en planten, tekenen, wandelen. Be Inspired, Be Creative

Actief sinds 03 Maart 2009
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 19571

Voorgaande reizen:

03 Mei 2009 - 15 Mei 2009

Zes weken Antwerpen bij Flor Artes

08 Maart 2009 - 28 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: