Dag 8 Weekend - Reisverslag uit Antwerpen, België van Florian R - WaarBenJij.nu Dag 8 Weekend - Reisverslag uit Antwerpen, België van Florian R - WaarBenJij.nu

Dag 8 Weekend

Door: Florian

Blijf op de hoogte en volg Florian

10 Mei 2009 | België, Antwerpen

Het is alweer zondag, de laatste dag van alweer de eerste week! Het gaat snel, heel snel. Rond half 10 werd ik wakker, door het felle licht wat door de kier van mn gordijnen mijn kamer binnen sloop. Ik stapte uit bed en schoof mijn bruin kleurige gordijnen langzaam open, steeds meer licht vloeide mijn kamer binnen tot de kamer gevuld was met vers ochtend licht. Ik klapte de beide ramen open en rook de lente! Heerlijk, de lucht strakblauw en zwaluwen tegen de hemel. Ik deed een trui aan want de wind maakte het nog wel fris, het was tijd voor een lekker ontbijt, ik liep naar de keuken en kookte een ei, maakte koffie, en besmeerde het vers gesneden brood met jam. Heerlijk begin van de ochtend, vandaag is mijn planning: Eerst fotografie museum van Antwerpen bezoeken, daarna stuk fietsen door de stad en fotos maken, en genieten van mijn vrije dag.
Het fotografiemuseum was stil. Ik was de enige bezoeker zo merkte ik. Het is niet een super groot museum maar ze hadden momenteel een collectie hangen van nederlandse topfotograaf Erwin Olaf. Ik liep naar de balie en ze vrouw wachte tot ik zei wat ik wilde. Ik keek op het bord wat naast haar hing en zag dat ik student -26 was, het koste voor mij € 1,00. Heerlijk leven van de student! Gelukkig mocht ik mijn camera wel meenemen, mocht alleen geen fotos maken van voor een foto. Wel ruimte beelden en sfeer beelden zoals de dame achter de balie beschreef, ik liep als eerste naar de zaal boven. Een collectie van fotos uit Antwerpen, allemaal zwart/wit, dus erg aan mij besteed, hier stonden ook enorme foto apparaten die we tegenwoordig niet meer tegen komen met onze kleine digitale wonders. De etage ernaast waren de werken van Erwin Olaf te zien, erg indrukwekkend, de fotos waren niet ingelijst in een doodnormale lijst maar achter een dik plexiglas, wat een super gaaf effect gaf aan de foto's. Er waren ook ruimtes te zien waar Erwin filmpjes had gemaakt van shoots. Erg indrukwekkend, groot op de muur geprojecteerd, het voelde of je er zelf bijstond, zonder tekst, enkel murmel meer met geluid en veel beelden. Op de bovenste etage waren 8 grote beelden op de muur geprojecteerd. Hierop waren zwart-wit films te zien uit Bejing, er waren voornamelijk straat/wilde honden op te zien, op een waren een groep honden een carcas van een beest aan het afkluiven, op een ander zag je honden in een oude ruine, je kon zitten in de ruimte, en sommige beelden konden je erg aangrijpen. Na half uur naar de beelden gekeken te hebben bezocht ik de museum winkel en kocht een aantal zwart-wit kaarten. Ik stapte op mijn vouwfiets en fietste door de stad, na 1,5 uur zocht ik een bankje op aan de schelde, het was een soort pleintje met veel bankjes, de gemiddelde leeftijd die om mij heen zat was 65+ maar toch voelde het fijn om hier te zitten. Een uur lang keek ik naar voorbij komende boten, de overkant, meeuwen die voorbij vlogen en mensen die langsliepen. Geweldig om je zondag zo door te brengen. De rest van de middag heb ik weer vertoeft op mijn kamer in de zon. Savonds heerlijk pasta gemaakt met verse groentes en een paar vistickts, even gepraat met huisgenote Laurie en vanavond vroeg slapen, morgen half 5 op! Ik ga met Kees van Flor Artes naar de veiling in Aalsmeer. Hij staat al om 5 uur voor de deur hier. Dat wordt dus wekker zetten!
Fijne avond en tot het volgende bericht!

Groetjes, Floor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Florian

Florian ookwel Floor of Flo, 18 jaar. Opleiding: Bloem & Design te Alkmaar Niveau 4 (naar 3e leerjaar) Passies: Fotografie, ontwerpen, interieur,bloemen en planten, tekenen, wandelen. Be Inspired, Be Creative

Actief sinds 03 Maart 2009
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 19616

Voorgaande reizen:

03 Mei 2009 - 15 Mei 2009

Zes weken Antwerpen bij Flor Artes

08 Maart 2009 - 28 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: