Dag 9, Maadag - Reisverslag uit Antwerpen, België van Florian R - WaarBenJij.nu Dag 9, Maadag - Reisverslag uit Antwerpen, België van Florian R - WaarBenJij.nu

Dag 9, Maadag

Door: Florian

Blijf op de hoogte en volg Florian

12 Mei 2009 | België, Antwerpen

..... PIEPPIEPPIEPPIEP, ja hoor de wekker, ik lag nog geen 4,5 uur te slapen of mijn wekker ging met een luid lawaai af, ik werd wakker. Half 5 stond op mijn wekker. Ik knipperde tweemaal met mijn ogen en realiseerde dat het vandaag de dag was dat ik met Kees naar Aalsmeer ging. Ik klede mij rap aan en maakte een boterham voor onderweg, stipt om 5 uur smorgens stond ik op de stoep op de Van Putlei, Keer kwam me ophalen. Het was fris, ik had mijn sjaal een keer extra om me nek geslagen om me tegen de gure wind te beschermen. 3 Minuten over 5 was Kees daar dan met de zwarte bus van Flor Artes, de witte letters waren in het donker, en mijn nog half slapende ogen slecht leesbaar. Ik trok de deur open en ging zitten. Ik had Kees pas echter 1 keer eerder gezien die week en dat was echt 2 minuten. We reden naar Aalsmeer en ondertussen verschillende gesprekken gehad, rond 7 uur kwamen we aan in Aalsmeer, het was inmiddels al helemaal licht. We gingen niet naar de veiling voor bloemen, nee! Alleen voor planten. We kwamen binnen bij de aankomsthal en parkeerde de bus, Bus wordt het hier eigenlijk niet genoemd maar Camionet (ofzo). Afijn, we liepen naar de plantenhal toe en ik kwam Mariska Visser tegen, een docent van Clusius College Alkmaar. Erg toevallig, ik zwaaide maar ging verder niet in gesprek. We pakte onze karren en laden ze vol met diverse soorten planten. De hele weg door de hal waren Fransen voor ons, en zei hadden planten soms net iets eerder dan wij, bijvoorbeeld de Acer bomen, daar pikte zij precies de mooiste uit, naja geef ze ongelijk. Uiteindelijk hadden we 5 CC karren vol. Ik hield in mijn achterhoofd dat de bus niet onwijs groot was, maar Kees scheen zich er niet druk over te maken. We waren klaar, de karren waren vol en we gingen koffie drinken. Na de koffie nog even langs bij een handelaar met potten en vazen en decoratie, waar we enkele dozen met vlinders kochten voor een keer in de etalage. Daarna liepen we met de karren naar het Camionet en laden alles in, tot mijn verbijstering verdwenen de 5 karren in de bus, naja de planten, de karren lieten we staan. En we reden weer terug naar Antwerpen. De zon schoon, zonnebril op muziek aan en het was aan mij de taak de plantenprijzen uit te rekenen van de lijst. Op een gegeven moment reden we een boeren dorpje in, dit was niet Antwerpen. En we stopten voor een huis, er tegenover lagen weilandjes met groenteteelt. Even later drong het tot me door, we waren in Brabant bij de Ouders van Kees, lieve mensen, ze praten alleen erg boer's achtig en snel en hard. Het verre weg wat ik gewend ben. Maarfijn, ik kon het redelijk volgen. Daar hebben we een broodje gegeten en we gingen door naar Antwerpen. Bij de winkel alles binnen geladen in de winkel en in de tuin. Het stond lekker vol. Na dat de bus was uitgeladen en een aantal planten hadden hun bestemming gekregen ging ik door met Kees naar een particuliere klant waar wij het terras wat op de eerste etage lag gingen opknappen. Buxessen moesten in vorm gesnoeid worden (mijn taak) en andere planten waaronder een blauwe regen moesten worden bijgesnoeid, Het was een prachtig apparement. De eigenaresse was erg vriendelijk en behulpzaam. Ik mocht rijden, in een klein wit busje, Even wennen zonder achteruitspiegel. Maar het ging wel. Hij maakte alleen onwijs veel geluid bij het optrekken. Verder die dag de tuin een beetje opgeruimd en de winkel ook. De buitenpresentatie uitgebreid en opgeruimd, rond kwart voor 7 kon ik eindelijk naar huis, na ruim 14 uur werken! Ik was gesloopt en moest nog naar huis lopen omdat mijn fiets nog thuis stond. Even snel boodschappen doen en was uiteindelijk 8 uur hier. Lange dag maar sliep al rond 9 uur! Heerlijk!

Groetjes Floor

  • 12 Mei 2009 - 19:23

    Caroline:

    Hai lieve Florian, jeetje wat een lange dag!!!Wel ontzettend leuk om het allemaal te lezen....Oma Hansje had een berichtje ingesproken op je mobiel...ik probeer je morgenavond wel even te bellen....kus Caroline

  • 15 Mei 2009 - 19:23

    Mathilde:

    woow:P ik zou echt dood zijn! wel leuk om keer mee te maken... zo'n planten verkoop op grote schaal! haha volgens mij zit je egt perfect daar:) beter veel te doen dan je alleen voelen in een vreemde stad! nog heel veel plezier komende tijd eh!

    liefs -Xx-

    thil:)

  • 18 Mei 2009 - 19:47

    Karin Bekema:

    Weer even bijgelezen
    wat een leerzame stage maak je ervan.
    en je vertelt het met zoveel sfeer heerlijk om te lezen.
    groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Florian

Florian ookwel Floor of Flo, 18 jaar. Opleiding: Bloem & Design te Alkmaar Niveau 4 (naar 3e leerjaar) Passies: Fotografie, ontwerpen, interieur,bloemen en planten, tekenen, wandelen. Be Inspired, Be Creative

Actief sinds 03 Maart 2009
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 19613

Voorgaande reizen:

03 Mei 2009 - 15 Mei 2009

Zes weken Antwerpen bij Flor Artes

08 Maart 2009 - 28 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: