Dag 4 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Florian R - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Florian R - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Florian

Blijf op de hoogte en volg Florian

07 Mei 2009 | België, Antwerpen

Deze dag ging de wekker niet want ik werd eerder wakker dan de wekker. Ik ontbeet, klede mij aan en ging op weg naar stage, maar voor ik hierheen ging ging ik nog even boodschappen doen bij de mini market ernaast. Even wat eten halen voor in de avond en kijken wat het assortiment is. Pinnen kan je alleen met een speciaal pasje volgens de vrouw achter de kassa. Vreemd als je het mij vraagt. Bij Flor Artes begonnen we met buiten zetten, en erna moesten de bloemen die Yvan het meegenomen uit de auto worden gehaald en die mocht ik schoonmaken. De bloemen die waren binnengekomen moesten in de stal geplaatst worden. Deze taak kreeg ik ook, de bloemen moesten van hoog naar laag en op kleur. Oude emmers moesten er uit. Er waren nog planten binnengekomen van maandag die nog geen potje gekregen hadden. Die mocht ik beneden zoeken met Wilma, dit oppotten heb ik een groot deel van mijn dag gedaan. Het was tijd voor de lunch en daarna gingen we achter de winkel opruimen. Oude planten gingen weg of mochten mee naar huis, zo ook met oude boeketten. Alle potjes die er nog stonden moesten terug naar boven of in de kelder geplaatst worden bij de andere potjes. De kelder is erg laag, ik heb de afgelopen dagen al meerdere malen mijn hoofd keihard gestoten tegen leidingen of lampen, niet zo fijn. Er waren een aantal bloemen in de stal die opnieuw aangesneden moesten worden dus dat deed ik even. Hierna mocht ik boeketten maken. Er werd uitgelegt door Yvan hoe dit gaat. Er ligt een lijst met prijzen bij de bloemen, alles staat op kleur en alfabet er staan geen prijzen in de bloemen zelf. Boeketten liggen tussen de 25 en 45 euro die voor de winkel bestemd zijn. De boeketten moeten worden afgebonden met touw. Het eerste boeket was niet helemaal correct dus die maakte ik over met dezelfde bloemen, de 2e was al beter. En de derde die ik maakte met nieuwe bloemen was gewoon helemaal goed. Hierna zijn we gaan installen en nog even achter opruimen. Het was tijd om naar huis te gaan. Deze avond was koken voor mezelf. Mijn ouders waren smorgens al naar huis gegaan. Ik kreeg een boeket mee wat nog achter stond, en een kleine hortensia en een jasmijn. Potjes nam ik mee uit de winkel en breng ik terug als ze uitgebloeid zijn zo ook een glazen vaas voor het boeket. Deze zette ik neer in het appartementje en het kleedde de ruimte meteen aan en het voelde aangenamer. De huiseigenaar Gerrit kwam ook nog even kijken voor het internet, want die deed het nog niet, maar na dat hij geweest was wel weer. Savonds heb ik nog kennis gemaakt met Jan, (speelt piano op het conservatorium) hele aardige jongen. Rond half 11 lag ik in bed.

Groetjes Floor

  • 07 Mei 2009 - 14:50

    Caroline:

    Hai lieve Florian,onwijs spannend allemaal...en wat een waanzinnig huis moet dat zijn geweest..zo kom je nog eens ergens he...!Nou lieverd..het zal best wel even wennen zijn zo alleen in Antwerpen maar ik weet zeker dat het je allemaal gaat bevallen!Hele dikke kus en ik laat je weten wanneer we komen!xx Caroline.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Florian

Florian ookwel Floor of Flo, 18 jaar. Opleiding: Bloem & Design te Alkmaar Niveau 4 (naar 3e leerjaar) Passies: Fotografie, ontwerpen, interieur,bloemen en planten, tekenen, wandelen. Be Inspired, Be Creative

Actief sinds 03 Maart 2009
Verslag gelezen: 1300
Totaal aantal bezoekers 19613

Voorgaande reizen:

03 Mei 2009 - 15 Mei 2009

Zes weken Antwerpen bij Flor Artes

08 Maart 2009 - 28 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: