Dag 2 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Florian R - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Antwerpen, België van Florian R - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Florian

Blijf op de hoogte en volg Florian

07 Mei 2009 | België, Antwerpen

Eerste stage dag. Om half 9 ging de wekker ik stond op kleedde mij aan en ging ontbijten op mijn kamer. Had van thuis een heel krat met spullen meegebracht dus had niet te klagen. Om half 10 liep ik naar het einde van de straat want daar staat mijn vouwfiets. Ik fietste rustig aan, binnen 10 minuten was ik al bij het stage adres. Wim was er als eerste en hij deed open. Wim bezorgt boeketten en dergelijke. Hij wees mij de weg en ik plaatste mijn fiets in de tuin achter de winkel. Hij vertelde dat ik boven een kluisje had en daar mijn spullen in kon doen. In de kluis lag een helemaal nieuw schort voor mij met de tekst STAGE A erop! Ik liep naar beneden en we begonnen met de bloemen die binnen waren gekomen schoon te maken en op water te zetten. Dit deed ik vooral met Inus. Na het bloemen schoonmaken even koffie drinken en buiten de buitenplanten neerzetten in potjes. Vervolgens moesten voor de kamerplnaten geschikte potjes worden gezocht. De orchideeën kleintjes gingen in zwarte hoge potjes, en de Cybidiums gingen in beetje bronze kleurige potjes. Verder waren er nog fuchsia kleurige grote Orchideeën die gingen in donker grijze potjes. Eerst moest alles nog goed gedompeld worden.
Om het af te maken moest overal een laagje mos op. Het volgende wat ik en Inus weer samen moesten doen was drie grote hedera's oppotten in grote balkon bakken. Daarna gingen we voor de winkel 2 grote Japanse Esdoorns in grote vierkante houten bakken zetten voor de gevel. Er was smorgens een nieuwe gevel geplaatst, een zwarte met in het witte de naam Flor Artes erop. Sven maakte de planten vast aan kettingen omdat ze voor de deur bleven staan snachts. Als laatste moesten nog de 18 vuilcontainers naar achteren worden gereden want die waren geleegd. Alles opruimen en stagedag 1 zat er alweer op. Savonds nog met mijn ouders uit eten geweest in de stad. Mijn broertje was er dit maal ook bij en bleef voor een nachtje bij mij in het appartementje slapen.

Groetjes Floor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Florian

Florian ookwel Floor of Flo, 18 jaar. Opleiding: Bloem & Design te Alkmaar Niveau 4 (naar 3e leerjaar) Passies: Fotografie, ontwerpen, interieur,bloemen en planten, tekenen, wandelen. Be Inspired, Be Creative

Actief sinds 03 Maart 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 19615

Voorgaande reizen:

03 Mei 2009 - 15 Mei 2009

Zes weken Antwerpen bij Flor Artes

08 Maart 2009 - 28 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: